Via Carpatia: ruszył przetarg na ostatni odcinek S19

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że rusza z przetargiem na ostatni w województwie podlaskim odcinek drogi S19, która jest częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia. Chodzi o 16-kilometrowy odcinek Boćki – Malewice.
GDDKiA uruchamia przetarg na odcinek Boćki – Malewic
Uruchomienie przetargu na odcinek Boćki – Malewice sprawia, że obecnie cały 118 kilometrowy fragment S19 od granicy z Litwą do Chlebczyna nad Bugiem objęty jest postępowaniem przetargowym.
Zobacz także: Droga S10 – wiemy już, jak będzie wyglądać!
– W tym roku ogłosiliśmy w sumie 10 przetargów na kolejne części drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. Aktualnie wybieramy najkorzystniejszą ofertę na czterech odcinkach S19, na czterech kolejnych weryfikujemy oferty, a na dwóch ogłosiliśmy przetargi: Malewice – Chlebczyn (23 września br.) i Boćki – Malewice. Na etapie uzyskiwania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych pozostaje jedynie odcinek Sokółka – Czarna Białostocka – Sochonie – Dobrzyniewo – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak podaje GDDKiA do końca roku planowane jest podpisanie pierwszych umów na odcinki wokół Białegostoku o długości 47,5 km. Są to odcinki: Białystok Zachód – Księżyno (16,65 km), Księżyno – Białystok Południe (7,95 km), Białystok Południe – Ploski (12,73 km) oraz Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód (10,18 km). Cała podlaska część S19 powinna być gotowa w latach 2025-2026.
Zobacz także: Asfalt czy beton – którą nawierzchnię dróg częściej wybiera się w Polsce?
Droga ekspresowa jest częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia
Droga ekspresowa S19 na odcinku Boćki – Malewice omija od wschodu miasteczka Boćki i Dziadkowice, wyprowadzając z nich ruch tranzytowy. Realizowana będzie w przekroju 2×2, czyli dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i przystosowana do ciężkiego ruchu 11,5 tony na oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, asfaltowa lub betonowa, zostanie wybrany przez wykonawcę na etapie projektu budowlanego. Na tym odcinku zaplanowano budowę 15 obiektów inżynierskich.
– Konsekwentnie dążymy do osiągnięcia celu, jakim jest spójny układ komunikacyjny kraju. Jego jednym z ważniejszych elementów jest budowa drogi ekspresowej S19, która stanowić będzie główny korytarz transportowy Polski Wschodniej. Droga ta, jako część międzynarodowej trasy Via Carpatia, przyczyni się do rozwoju gospodarczego tego regionu — powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Za dwa lata pojedziemy S19 między Rzeszowem a Lublinem [ZDJĘCIA]