Drogi I mosty

Via Carpatia: ruszył przetarg na ostatni odcinek S19

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że rusza z przetargiem na ostatni w województwie podlaskim odcinek drogi S19, która jest częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia. Chodzi o 16-kilometrowy odcinek Boćki – Malewice.

GDDKiA uruchamia przetarg na odcinek Boćki – Malewic

Uruchomienie przetargu na odcinek Boćki – Malewice sprawia, że obecnie cały 118 kilometrowy fragment S19 od granicy z Litwą do Chlebczyna nad Bugiem objęty jest postępowaniem przetargowym.

Zobacz także: Droga S10 – wiemy już, jak będzie wyglądać!

– W tym roku ogłosiliśmy w sumie 10 przetargów na kolejne części drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. Aktualnie wybieramy najkorzystniejszą ofertę na czterech odcinkach S19, na czterech kolejnych weryfikujemy oferty, a na dwóch ogłosiliśmy przetargi: Malewice – Chlebczyn (23 września br.) i Boćki – Malewice. Na etapie uzyskiwania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych pozostaje jedynie odcinek Sokółka – Czarna Białostocka – Sochonie – Dobrzyniewo – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. 

Jak podaje GDDKiA do końca roku planowane jest podpisanie pierwszych umów na odcinki wokół Białegostoku o długości 47,5 km. Są to odcinki: Białystok Zachód – Księżyno (16,65 km), Księżyno – Białystok Południe (7,95 km), Białystok Południe – Ploski (12,73 km) oraz Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód (10,18 km). Cała podlaska część S19 powinna być gotowa w latach 2025-2026.  

S19 Boćki Malewice 01

Zobacz także: Asfalt czy beton – którą nawierzchnię dróg częściej wybiera się w Polsce?

Droga ekspresowa jest częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia

Droga ekspresowa S19 na odcinku Boćki – Malewice omija od wschodu miasteczka Boćki i Dziadkowice, wyprowadzając z nich ruch tranzytowy. Realizowana będzie w przekroju 2×2, czyli dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i przystosowana do ciężkiego ruchu 11,5 tony na oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, asfaltowa lub betonowa, zostanie wybrany przez wykonawcę na etapie projektu budowlanego. Na tym odcinku zaplanowano budowę 15 obiektów inżynierskich.   

Konsekwentnie dążymy do osiągnięcia celu, jakim jest spójny układ komunikacyjny kraju. Jego jednym z ważniejszych elementów jest budowa drogi ekspresowej S19, która stanowić będzie główny korytarz transportowy Polski Wschodniej. Droga ta, jako część międzynarodowej trasy Via Carpatia, przyczyni się do rozwoju gospodarczego tego regionu — powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Za dwa lata pojedziemy S19 między Rzeszowem a Lublinem [ZDJĘCIA]

Polecane artykuły

Back to top button