Transport publiczny

Zeroemisyjna Pilea trafiła do Konina jako pierwszego miasta w Polsce

Pilea jest autobusem, który jest neutralny dla środowiska. Niedawno pierwszy autobus wyjechał na ulice Konina, gdzie będzie kursował na linii nr 100.


Zeroemisyjny autobus wyjeżdża na drogi Konina

ARP S.A. wspiera rozwój polskich przedsiębiorstw, kładąc nacisk na innowacje. Dzięki wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., na drogi Konina wyruszył pierwszy autobus elektryczny marki Pilea produkowany przez ARP E-Vehicles Sp. z o.o. Autobus zaprojektowali polscy inżynierowie. Korpus wykonano z materiałów o podwyższonych parametrach wytrzymałościowych, podszycie zewnętrzne z aluminium i laminatów poliestrowych, co sprawia, że pojazd jest lekki. Mariusz Wdowczyk, prezes zarządu ARP E-Vehicles Sp. z o.o. powiedział:

Gratuluję Koninowi zakupu pierwszego polskiego autobusu elektrycznego. Ten autobus już zawsze będzie pierwszy i muszę powiedzieć, że po naszych wizytach w 150 miastach wiele z nich wskazuje na to, że przełom komunikacyjny zaczyna się w Koninie. To pierwsze miasto, które ma zakontraktowany autobus wodorowy i pierwsze miasto, które ma teraz [nasz – przyp. red] autobus elektryczny. Konin pokazuje, że nie tylko duże miasta wojewódzkie mogą być liderami.

Nowe standardy w komunikacji polskich miast?

Pojazd wyposażony został według międzynarodowych standardów. Autobus posiada baterię w podłodze, zamiast na dachu. Dzięki temu odznacza się większą stabilnością, co przekłada się na kwestie bezpieczeństwa, a dodatkowo jest lekki, cichy oraz zwrotny. Ekologiczny autobus może pomieścić 65 pasażerów, oferując wysoki komfort jazdy. Zasięg pojazdu to przynajmniej 150 km.

Zobacz także: Pilea – nowy polski autobus elektryczny

Prezydent miasta, Piotr Korytkowski przyznał, że:

Czekaliśmy na taki zwarty, kompaktowy, lekki i ekologiczny autobus. MZK się zmienia, zmienia się nasz tabor i zmienia się Konin. Stawiamy na ekologię. Nie kończymy na tym. Będziemy dalej zmieniali tabor, tak aby eliminować silniki spalinowe.

Producenci autobusów Pilea zaznaczają, że pojazdy te są odpowiednie do poruszania się po mieście, mogą również służyć jako autobusy szkolne. Coraz więcej polskich miast wykazuje zainteresowanie zeroemisyjną komunikacją miejską, zastępując tym samym zanieczyszczające silniki spalinowe.

Zobacz także: Autobus elektryczny PILEA trafia do pierwszych miejscowości!

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Agnieszka Patyk

Absolwentka studiów azjatyckich dalekowschodnich, studentka KU Leuven i ekonomii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swoją przyszłość wiąże z finansami, ze szczególnym uwzględnieniem dalekowschodnich giełd papierów wartościowych. Jej pasją są języki obce, posługuje się angielskim, chińskim, rosyjskim oraz niemieckim. Współautorka monografii naukowej „Systemy Polityczne państw Bliskiego Wschodu”.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker