Netflix nie spełnił oczekiwań inwestorów. Słaba prognoza na I kwartał 2022 roku

Na początku pandemii przyrost nowych subskrybentów platformy streamingowej Netflix rósł w dynamicznym tempie, jednak prognoza na najbliższe miesiące pozostaje raczej neutralna. W tym roku liczba subskrybentów platformy wyniesie nawet 7,9% całej populacji na świecie.
Netflix – prognoza na najbliższe miesiące
Dynamiczny wzrost nowych użytkowników wywołany był lockdownem. W 2021 roku liczba subskrybentów także rosła, jednak w znacznie wolniejszym tempie. Netflix pozyskał ponad 36 mln klientów w 2020 roku i 18,2 mln w 2021. Obecnie całkowita globalna liczba abonentów firmy osiągnęła poziom 221,8 mln w 190 krajach. Jak podają media, Netflix Inc nie spełnił jednak prognoz Wall Street dla nowych abonentów pod koniec zeszłego roku i zaoferował słabszą, niż oczekiwano prognozę na początek 2022, ze względu na umocnienie się konkurentów rynkowych.
Problemem Netflixa w ostatnim kwartale było niespełnienie prognoz dotyczących liczby użytkowników. 2021 rok oznacza tendencję spadkową wzrostu liczby abonentów – jest to najniższy rok wzrostu firmy od 2015 roku, ale także ok. 50% spadek w porównaniu z zawyżonymi pandemią liczbami w 2020 roku. Sam Netflix przyznał, że konkurencja może wpływać na marginalny wzrost. Dodano również, że:
Konsumenci zawsze mieli wiele możliwości wyboru, jeśli chodzi o czas rozrywki – konkurencja, która nasiliła się dopiero w ciągu ostatnich 24 miesięcy, ponieważ firmy rozrywkowe na całym świecie rozwijają własną ofertę transmisji strumieniowej.
Zobacz także: Netflix powinien płacić miastom za korzystanie z infrastruktury kablowej
Netflix traci kosztem konkurencji
W zeszłym tygodniu Netlix podniósł opłaty dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych i Kanady, gdzie według analityków obserwowana jest stagnacja, wskazują na wysycenie rynku. Wobec tego Netflix aktywnie poszukuje nowych użytkowników za granicą.
Pomimo że na rynku wciąż króluje Netlfix, a jego pozycja jest niepodważalna, branża staje się coraz bardziej rozdrobniona. Z roku na rok platforma traci względem konkurentów, zmniejsza się znaczenie mniejszych podmiotów.

Zobacz także: Statyści – czy to prawda, że Netflix płaci im 5 zł za godzinę?
Nadzieją na wzrost Netflixa w najbliższych miesiącach są nowe propozycje filmowe. Jednak coraz większe znaczenie na rynku zyskują konkurenci tacy jak Walt Disney Co i HBO Max AT&T Inc, którzy inwestują miliardy dolarów w tworzenie nowych programów, aby zdobyć udział w rynku transmisji strumieniowych.