Motoryzacja

Nowy SEAT Ateca nieznacznie odświeżony

Hiszpańska marka zaprezentowała odświeżonego SEAT-a Ateca. Nowa Ateca wyróżnia się wyższym poziomem bezpieczeństwa i pełną łącznością z otoczeniem sieciowym. Klienci zyskali również dostęp do nowej gamy wydajnych napędów oraz nowej wersji Xperience.

Premiera SEAT-a Ateca wprowadziła nową jakość

Premiera modelu Ateca w 2016 roku wprowadziła nową jakość do segmentu SUV – model ten był jednocześnie pierwszym reprezentantem Hiszpanów w segmencie.

„Ateca okazała się jednym z największych sukcesów naszej marki w ostatnim czasie. Od momentu zaprezentowania w 2016 roku na świecie sprzedano już ponad 300 000 egzemplarzy tego modelu” – mówi Carsten Isensee, prezes SEAT-a i wiceprezes firmy ds. finansów. „W tegorocznej wersji wprowadzamy ewolucyjne zmiany, które pozwolą kontyunować dobrą passę. Zamierzamy utwierdzić naszą pozycję w jednym z najważniejszych segmentów branży motoryzacyjnej. 

Zobacz także: O czym należy pamiętać, kupując samochód z opcją finansowania?

Łączność i bezpieczeństwo

W nowej Atece przewidziano szereg innowacyjnych rozwiązań zapewniających stałą łączność z siecią oraz wysoki poziom bezpieczeństwa podróżujących. Podczas jazdy kierowca będzie mógł sparować bezprzewodowo smartfon za pomocą Android Auto lub Apple CarPlay, z kolei aplikacja SEAT Connect zapewni pasażerom stałą łączność ze światem wirtualnym. Nowy 9,2-calowy system multimedialny będzie można obsługiwać głosowo, za pomocą potocznego języka, a wbudowana karta eSIM pozwoli skorzystać z funkcji eCall, ułatwiającej kontakt ze służbami ratunkowymi w razie niebezpiecznego zdarzenia drogowego. 

Nad komfortem i bezpieczeństwem podróży czuwać będą zaawansowani wirtualni asystenci, wśród których można wymienić np.: system ochrony pasażerów Pre-Crash, inteligentny asstent bezpieczeństwa Emergency Assist, asystent podróży Travel Assist, system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu Exit Assist, asystent parkowania z przyczepą Trailer Assist, czy predykcyjny tempomat.

Nowa Ateca zwraca uwagę swoją bardziej agresywną, dynamiczną sylwetką. Efekt ten projektanci uzyskali między innymi poprzez zamontowanie nowych zderzaków, oświetlenia FULL LED, końcówek wydechów czy dynamicznych kierunkowskazów. Tegoroczny model został wydłużony o 18 mm do 4381 mm względem poprzedniej wersji, podczas gdy szerokość i wysokość pojazdu pozostały takie same. Nowa bryła skrywa praktyczny bagażnik o pojemności 510 l.

Zobacz także: Volvo S60 to nie jest auto, które dobrze robi na serce

Model będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia – Reference, Style, FR i nowo wprowadzonej Xperience, która zastąpi Xcellence. Nowy SEAT Ateca FR ma przeprojektowany grill, oprawę świateł przeciwmgielnych i lusterka wsteczne. Nowa opcja Xperience dodaje samochodowi offroadowego charakteru. Efekt uzyskano m.in. poprzez wprowadzenie czarnej barwy na zderzakach, nadkolach i bokach samochodu, a także zamontowanie aluminiowej końcówki wydechu.

Kierowca będzie mógł wybrać m.in. rodzaj felgi spośród 14 wersji w rozmiarach od 16 do 19 cali czy kolor nadwozia spośród 10 propozycji, w tym nowej barwy – Dark Camouflage. 

Wnętrze

Wnętrze najnowszej wersji modelu Ateca nabrało bardziej dynamicznego wyrazu. Hiszpańska marka postawiła na nowe materiały przy wykończeniu drzwi oraz charakterystyczny wzór przeszycia na panelach.

W nowej Atece wprowadzono również szereg rozwiązań zapewniających komfort podroży. Kierowca będzie mógł skorzystać m.in. z 8-kierunkowej regulacji fotela, nowego wirtualnego kokpitu o przekątnej 10,25 cala oraz centrum multimedialnego z ekranem 8,25 lub 9,2 cala. W przypadku ujemnych temperatur nowa powłoka przedniej szyby Climacoat pozwoli na odmrożenie powierzchni w 2-3 minuty bez pozostawiania smug.

Zobacz także: Jakimi samochodami jeżdżą Polacy?

Nowy Seat Ateca,  czyli jazda przy niższej emisji

Tegoroczna wersja modelu Ateca będzie oferowana w odświeżonej gamie silników, które wyróżniają się niższą emisją spalin. Dzięki przygotowanym trybom jazdy Eco, Normal, Sport oraz opcji indywidualnych ustawień samochód dostosuje sposób jazdy do potrzeb kierowcy. Egzemplarze z napędem 4Drive będą dodatkowo oferować dwa dedykowane tryby – Offroad oraz Snow.

Nowa Ateca będzie dostępna w szerokim wachalarzu silników benzynowych: od 1-litrowej jednostki o mocy 110 KM z manualną skrzynią biegów, przez 1.5-litrowy silnik o mocy 150 KM w wersji z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią DSG, po 2-litrową jednostkę o mocy 190 KM ze skrzynią DSG i napędem 4Drive.

Osoby zainteresowane silnikami wysokoprężnymi będą mogły wybrać jedną z czterech nowoczesnych, wydajnych 2-litrowych jednostek. Silniki Diesla będą oferować moc od 110 do 150 KM. Mocniejsza wersja oferowana będzie dodatkowo z dwusprzęgłową skrzynią DSG i napędem 4Drive.

Zobacz także: Prędkość na autostradzie – różnice pomiędzy Polską a krajami UE

Nowa wersja modelu Ateca to odpowiedź na popularność segmentu SUV-ów SEAT-a. W 2019 44% sprzedanych modeli stanowiły SUV-y – Tarraco, Ateca i Arona. Model Ateca został zaprojektowany w siedzibie SEAT-a w Barcelonie, a produkcją zajmą się zakłady znajdujące się niedaleko polskiej granicy, w czeskich Kvasinach. Premiera sprzedażowa modelu zaplanowana jest na trzeci kwartał 2020.

4 opcje silników benzynowych:

  • 1.0 TSI 81 kW/ 110 KM, ręczna skrzynia biegów
  • 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
  • 1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
  • 2.0 TSI 140 kW/ 190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive

3 opcje silników wysokoprężnych:

  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
  • 2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive

SEAT Tarraco: samochód bardzo nieoczywisty

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker