Polska

90% Polaków do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu

Od 2018 r. ORLEN zorganizował pięć kampanii wizerunkowych promujących świadomy wybór krajowych produktów, co przełożyło się na większe zainteresowanie asortymentem od lokalnych dostawców. W efekcie według badań Instytutu Kantar już większość, bo prawie 90 proc. Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.

Świadomy wybór krajowych produktów – kolejne kampanie wizerunkowe

Po wybuchu pandemii koncern zorganizował akcję #WspieramyPolskę, która wspierała krajowych producentów, a jednocześnie gwarantowała im możliwość nie tylko przerwania, ale też dalszego rozwoju. W czasie trwania akcji biało-czerwona, 21-metrowa ciężarówka PKN ORLEN dotarła do 14 województw spędzając w trasie ponad 1000 godzin. Niemal 20 tysięcy uczestników, rodziny z dziećmi, mieszkańcy odwiedzonych 50 miejscowości, mieli możliwość spróbowania rodzimych produktów, które dostępne są na stacjach ORLEN. W akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z PKN ORLEN sportowcy. Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, spotkać można było kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN, m.in. pilotów ORLEN Grupy Akrobacyjnej Żelazny.

Zobacz także: Shopee zwalnia pracowników w całej Azji Południowo-Wschodniej

Badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według badań instytutu Kantar 75 proc. Polaków uważa, że krajowi potentaci powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów.

Polskie produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach ORLEN na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech. 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN OIl.

Zobacz także: Czy to nadmierny popyt konsumpcyjny jest „problemem” w zwalczaniu inflacji?

Na koniec pierwszego kwartału 2021 roku w całej sieci detalicznej Grupy ORLEN funkcjonowały 2854 stacje paliw. Na większości z nich z powodzeniem funkcjonują punkty sprzedaży pozapaliwowej Stop.Cafe/star Connect. PKN ORLEN posiada już łącznie 2300 takich punktów, w tym 1758 w Polsce. Oferta od krajowych producentów dostępna jest również na rozwijanych przez koncern placówkach poza stacjami paliw pod marką ORLEN w ruchu.

Stacja Benzynowa Roku 2022: wyróżnienie dla PKN Orlen

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Agnieszka Patyk

Absolwentka studiów azjatyckich dalekowschodnich, studentka KU Leuven i ekonomii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swoją przyszłość wiąże z finansami, ze szczególnym uwzględnieniem dalekowschodnich giełd papierów wartościowych. Jej pasją są języki obce, posługuje się angielskim, chińskim, rosyjskim oraz niemieckim. Współautorka monografii naukowej „Systemy Polityczne państw Bliskiego Wschodu”.

Polecane artykuły

Sprawdź również
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker