Europa

Bon kulturalny w Niemczech. Rozdają każdemu 18-latkowi 200 euro

W dniu 14 czerwca został uruchomiony bon kulturalny w Niemczech. W jego ramach każdy 18-latek będzie mógł wykorzystać 200 euro na rozmaite wydarzenia kulturalne.

Bon kulturalny w Niemczech, czyli pieniądze na rozrywkę dla młodych

Zgodnie z zapowiedziami minister stanu ds. kultury Claudii Roth, w Niemczech został uruchomiony nowy projekt. Nazywa się „Paszport do kultury” („KulturPass”), a w praktyce jest to po prostu bon kulturalny w Niemczech. Na czym polega? Uruchomiony 14 czerwca program przeznaczony jest dla wszystkich 18-latków w Niemczech. Jego celem ma być zachęcenia młodych ludzi do większej partycypacji w życiu kulturalnym kraju. Dzięki niemu więcej młodych ma zacząć korzystać z ofert proponowanych przez instytucje i placówki kulturalne, zwłaszcza lokalne.

Bon kulturalny w Niemczech uprawnia wszystkich młodych ludzi, kończących w bieżącym roku 18 lat do wykorzystania poprzez specjalną aplikację kwoty 200 euro na rozmaite wydarzenia kulturalne. Takich osób według Federalnego Urzędu Statystycznego jest obecnie w Niemczech ok. 750 tys. Jego koszty wyniesie zatem ponad 150 mln euro. Bon kulturalny ważny będzie przez dwa lata. Zrealizować go będzie można np. przez pójście na koncert, spektakl operowy bądź teatralny, wystawy, wstęp do muzeum, galerii, czy do kina. Bon będzie umożliwiał również zakup książek, płyt, materiałów nutowych czy instrumentów muzycznych.

Bon ma pomóc branży w odbiciu się po pandemii COVID-19

Podmioty, które chcą uczestniczyć w programie, muszą zarejestrować się na specjalnej platformie internetowej. Jak dotąd pojawiło się na niej 5600 podmiotów, które oferują łącznie ok. 1,7 mln różnego rodzaju usług i produktów dotyczących sfery kultury, więc można mówić, o bogatej ofercie. Ich liczba jednak rośnie z dnia na dzień. Dzięki temu projektowi, młodzi Niemcy będą mogli bezpłatnie odkryć bogatą kulturę swojego kraju.

Aplikacja uprawniające do skorzystania z bonu kulturalnego, nazywa się Kultur-Pass-App. Jest ona udostępniona nieodpłatnie w sklepach internetowych. Samo korzystanie z aplikacji nie jest ograniczone do 18-latków. Pozwala ona na lepsze poznanie lokalnej oferty kulturowej.

Bon kulturalny w Niemczech ma być jednocześnie wsparciem celowym dla branży kultury. Ta w czasie pandemii silnie ucierpiała. Ograniczenia epidemiologiczne sprawiły, że liczba odwiedzających kina, muzea i teatry drastycznie spadła. Ponieważ spadła liczba klientów, zmalały także dochody, więc odbiło się na kondycji finansowej wielu placówek. Pozyskanie klientów na nowo nie jest takie proste. Pomóc ma wspomniany program. Rozwiązanie jest więc analogiczne do polskiego bonu turystycznego.

Ceny w zoo, muzeach i bibliotekach w rosną. W Polsce najszybciej w UE

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Radosław Ditrich

Świat postrzegam przez pryzmat liczb. Kocham przeglądać wykresy, tabele i mapy. Lubię także pobiegać i podróżować komunikacją publiczną.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker