Opel zamyka fabrykę w Gliwicach! Po 23 latach działalności

Po 23 latach działalności – 30 listopada 2021 roku – Opel zamyka fabrykę w Gliwicach. Tym samym jest to koniec produkcji kultowego Opla Astry na terenie Polski.
Obecnie w Gliwicach produkowany jest Opel Astra piątej generacji, który na rynku jest od 2015 roku. Szczyt produkcyjny został osiągnięty już rok później, wówczas z taśm zjechało 201 tys. Astr. Kolejne lata to już stopniowe wygaszanie produkcji. W 2017 roku wyprodukowano 165 tys. egzemplarzy Opla Astry, w 2018 roku było to 107 tys., a w 2019 93 tys. W 2020 roku ogarniętym pandemią było to już zaledwie 46 tys. pojazdów.
Opel ogłosił wygaszenie produkcji już w kilka lat temu. Wówczas należał jeszcze do koncernu PSA. Obecnie jednak po połączeniu z Fiatem jest to koncern Stelantis. Fabryka już rozpoczęła proces wygaszania produkcji, tak że 30 listopada z taśm zjedzie ostatni Opel Astra. Tym samym gliwicka fabryka przejdzie do przeszłości. Stanie się tak za sprawą wcześniejszych decyzji. Na ich mocy ustalono, że Astra szóstej generacji będzie produkowana w Niemczech.
Opel zamyka fabrykę w Gliwicach i buduje nową
Niemniej jednak zakończenie produkcji Opla Astry i zamknięcie fabryki nie jest tak dramatyczną informacją jakby się mogło wydawać. Stelantis tuż obok zamkniętej fabryki buduje nową, w której będą produkowane samochody dostawcze. Ich produkcja ma ruszy w 2022 roku.
Podjęte decyzje są istotną zmianą w stosunku do pierwotnych zapowiedzi. Jeszcze w 2019 roku informowaliśmy, że Opel Astra VI (jak wynikało z zapowiedzi koncernu) ma być produkowany w Gliwicach.
Niemniej jednak fabryka dostawczaków ma produkować nawet 100 tys. pojazdów rocznie. Będą to Citroen Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano i Peugeot Boxer – w trzech różnych długościach i dwóch wysokościach. W Gliwicach mają być także produkowane samochody na rynek brytyjski.
Przy produkcji samochodów w nowej fabryce pracę ma znaleźć 1000 osób.
Zobacz także: Opel otrzyma aż 437 mln euro dotacji na budowę fabryki akumulatorów