Finanse

Akcje UPS spadają – czy to koniec boomu na rynku e-commerce?

Akcje UPS (United Parcel Service Inc.) osiągnęły najniższy poziom od trzech miesięcy. Analitycy zwracają uwagę na obawy inwestorów związane z końcem boomu na zakupy e-commerce, który zapoczątkowała pandemia. 

Akcje UPS – chwilowy kryzys czy koniec boomu?

Drugi kwartał roku pokazał, że wielkość sprzedaży krajowej zmniejszyła się o 2,9%. Sprzedaż naziemna, która składa się przede wszystkim z dostaw e-commerce spadła o 4%, w porównaniu z rokiem poprzednim. Inwestorzy nie pozostali bierni, spadek został odczytany jako początek końca internetowego boomu sprzedażowego. Dla wielu osób był to sygnał, że trend zaczyna się zmieniać. Tym samym akcje UPS potaniały o 9,3% do 190,32 USD. 

Zobacz także: Giełda w Turcji załamała się! Rynek reaguje na politykę Erdogana

Czy czeka nas załamanie branży e-commerce?

Wykresy giełdowe były zaskoczeniem w branży, gdyż spodziewano się dalszego rozwoju firm świadczących usługi kurierskie. Jednakże kierownictwo UPS już wcześniej przewidywało trudną sytuację w drugiej połowie roku. Oczekiwano wzmożonego powrotu do zakupów w punktach stacjonarnych, dlatego przygotowano się na obniżenie popytu.

Firma od roku wprowadza nową strategię rozwoju. Carol Tomé, dyrektor generalny, objął stanowisko w czerwcu zeszłego roku i przyjął plan opierający się na ograniczaniu kosztów i zorientowaniu na wysokomarżowych przesyłkach, które wymagają bardziej zaawansowanych środków transportu i restrykcyjnych przepisów. Dzięki temu firma w drugim kwartale odnotowała wzrost lukratywnych przesyłek lotniczych, związanych głównie z branżą medyczną.

Aktualnie firma zaczęła intensywne przygotowania do nadchodzącego sezonu zimowego. Wdrażana strategia zakłada rozprzestrzenianie się Wariantu Delta, co, według oczekiwań analityków, ponownie przyczyni się do wzrostu znaczenia branży e-commerce w rynku. Na podstawie szacunków analityków UPS, w okresie zimowym popyt na dostawy przekroczy podaż o 5 milionów paczek dziennie. Dlatego już teraz firma rezerwuje samoloty, aby przygotować się na wydarzenia takie jak Black Friday czy Boże Narodzenie. Jak podaje Obserwator Logistyczny, UPS wdraża szeroko zakrojone akcje Customer First, People Led oraz Innovation Driven opierające się na uprawnieniu współpracy z klientami, poprawie doświadczeń własnych pracowników oraz wdrażanie inocjatyw inwestycyjnych w celu zapewnienia wyższych zwrotów z zainwestowanego kapitału. Działania mają przyczynić się do wzrostu konkurencyjności firmy w perspektywie długoterminowej. 

Zobacz także: Wariant Delta atakuje giełdy. Oczekiwany duży spadek

Polecane artykuły

Back to top button